Müsliscones

Hej hopp!

Här kommer receptet på müsliscones, fort och enkelt! :)

Till 8 muffinsstora scones behövs:

2 dl müsli (med eller utan frukt, russin och annat. Jag använde det vi har hemma utan frukt. Har man inte müsli hemma går havregryn lika bra det)
2 dl mjöl (vetemjöl, fullkorn, rågsikt eller vad ni nu har hemma)
1,5 dl filmjölk
1 nypa salt
2 tsk bakpulver
50 gram margarin eller smör

Mitt tips är att skiva smöret i mindre bitar några minuter innan ni lägger i alla de andra ingredienserna så hinner smöret mjukna lite och det blir lättare att blanda ihop ingredienserna. Jag har provat på andra scones-recept tidigare men jag föredrar detta då degen blev mer lätthanterlig och det smakade gott :)


Till vänster ser ni mina små muffins-scones jag bakade igår. Idag medan jag lagade middag provade jag på att göra en dubbel sats och göra 4 större scones i ugnen istället (den högra bilden).

Lycka till!

Kommentera här: