The Host

Hej på er!
 
Igår kväll var jag och pojkvännen på bio igen :P Då kollade vi in The Host.
 
Filmen bygger på en bok av författaren till Twilight-serien och The Host är en sciencefiction och kärlekshistoria.
 
Jorden har tagits över av utomjordingar, utomjordingar som tar över människornas kroppar och använder dem som sina egna. De anser att människorna själva inte har tagit vara på planeten och inte är fredliga mot varandra. Melanie är en av människorna kvar som flyr, men som till slut tas fast. Hon blir värd (host) åt Vandraren, men Melanie gör motstånd. Hon finns fortfarande kvar i kroppen och lever. Kärleken till hennes pojkvän och lillebror är stark och hon vill återvända till dem.
 
Jag har inte läst boken innan, så jag vet inte om den följer boken eller ej. Oavsett så tyckte jag filmen i sig var mycket bra. Historien hängde ihop bra och skildrade Melanies och Vandrarens känslor, känslor som både hängde samman och inte. De var ju nu två personer i en och samma kropp, en människa och en utomjording.
 
Jag rekommenderar den! Speciellt om man gillar sciencefiction och vill se en med fokus på en kärlekshistoria :)
 

Kommentera här: