Ordning och reda

God morgon!

Eller ja, klockan är ett, men det är det första inlägget för dagen. Är dessutom säker på att de flesta av er ligger och snusar under täcker i sängen fortfarande ^^

Idag är det fredag (stating the obvious) och om en vecka vid den här tiden har jag sommarlov! :D

Denna fredag innebär dock plugg, idag är det EU-studier och sociologi för mig. Ska gå igenom alla föreläsningar och skriva anteckningar prydligt i ett block :) Jag är bra på att organisera samt ha koll på och komma ihåg saker. Är faktiskt riktigt skönt att ha ett bra minne ;)
Ett bra minne gör dock att mina papper oftast ser ut att vara i oordning för en utomstående. Jag behöver inte organisera allt i perfekta högar och så XD Men frågar man mig om något hittar jag det på en gång!

När man pluggar märks det extra tydligt hur många olika "ordnings-personligheter" det finns. De som frenetiskt för anteckningar varje föreläsning i 2 timmar och sedan sätter in det i en pärm med något smart färgkodssystem dessutom till personen som avslappnat lyssnar och inte ens har med sig papper och penna. Det hänger också till stor del samman med att människor lär sig olika och därför också pluggar olika :)

Jag föredrar att ta lite anteckningar under föreläsningarna utan att gå till överdrift. Om man bara skriver hinner man ju inte med att verkligen lyssna och förstå :)

Vilken ordningspersonlighet är du? :)

Kommentarer:

1 Rebecka:

Lyxigt med sommarlov och gott minne, jag vill också ha! =) Jag kör med skriva febrilt hela föreläsningen-metoden, men inte för att någonsin läsa mina anteckningar (i takten jag skriver är det närmare omöjligt att tyda...). Jag använder antecknandet för att få min irrande hjärna att koncentrera sig på vad som sägs.

Kommentera här: