Ännu en toppendag!

Kom hem från en dag på stan nyss. Vi tog MRTn och hoppade av vid Bugis för att hitta ett ställde där de skulle ha en massa anime och manga. Pojkvännen ville hitta en manga på japanska så han kan öva inför japanskan i skolan (yyvärr hittade han bara på engelska och kinesiska, men fyndade i alla fall CD-skivor för 5 kronor styck ^^). På vägen dit kommer vi på att vi inte kollat ordentligt på kartan exakt vart vi ska, men vi bestämmer oss för att promenera runt och se vart vi hamnar. Den taktiken fungerade fint för vi hamnade rätt samt upptäckte ännu ett roligt köpcentrum med lite mindre och annorlunda butiker!

Cathay Galleria hette stället och det fanns en del historia bakom det galleriet vilket gjorde det extra kul att hitta dit (fanns ett litet museum där inne som vi kollade in också). Dessutom hittade jag en underbar, stor väckarklocka (ja, jag vet jag har fått dille på väckarklockor, hihi, men de är ju både praktiska och snygga att ha framme hemma ^^) i en affär som sålde en massa roliga prylar samt 50-60-tals prylar och vintage (vilket är riktigt roligt!). Jag är dessutom inte en person som använder ring så ofta men en Audrey Hepburn-ring föll jag för pladask! ;) Höll mig i skinnet och köpte dock bara klockan XD

Under dagen har jag också varit nära att bli indragen i en kampsportslokal (såg i och för sig riktigt kul ut!) för att jag råkade stå utanför den och vänta på Mattias, sett en liten kille med stor inlevelse sjunga karaoke mitt i ett stort köpcentrum, ätit god mat, hittat en stor utomhusmarknad som ska kollas in (var enormt mycket folk där idag, vi hoppas på att det beror på att det är söndag), spanat in en massa serie-anime-och film figurer (bland annat en Yoda-figur i begränsad utgåva för ett antal tusen kronor tillsammans med en R2D2 som var minst lika dyr) och helt enkelt haft det bra! ;)

Blandade bilder från dagen nedan:






Vad har ni haft för er denna helg?

Dags att sova här, natti natti!

Kommentarer:

1 elsa:

Sv: ja det tycker jag med, fynd är det bästa! Vad mysigt du och din pojkvän verkar ha det, vart är ni någonstans :)?

2 CHIRRE:

åh, där har jag aldrig varit!:)



svar: jaa, det vore ju helt underbart om man hade ett sånt badrum:) ha en bra söndagskväll!

3 SANNA:

sv; åh det kan jag tänka mig att du gör! vad pluggar du för något? universitet?

4 Rebecka:

Wow, byggnaden på den där första bilden var verkligen speciell!

Kommentera här: