Superenkel sojafärssås med tortelloni

Hejsan!
 
Nu har jag snart ätit upp lunchen, det blev en smarrig sojafärssås av rester på tacosojafärs (vi åt tacos i helgen).
 
Tips! Gör extra mycket tacofärs när du väl gör det och sedan kan du enkelt använda det som blir över till andra smarriga och enkla rätter! 
 
 
Ingredienser till 3 portioner
 
Cirka 400 gram överbliven tacofärs
2 dl creme fraiche
1/3 purjolök
1 burk krossade tomater
1 matsked tomatpuré
250 gram (1 paket) tortelloni
 
Hacka purjolöken och fräs den i stekpannan i olja. Tillsätt färsen och krossade tomater. Därefter creme fraiche och tomatpure. Rör om ordentligt och låt det koka ihop. Under tiden kan ni samtidigt koka tortellonin. Klart! :D
 
Då färsen redan är kryddad sedan tidigare behövs inga extra kryddor (om man inte vill så klart) :)
 
Tips! Enchiladas är också något som är riktigt gott och enkelt att göra. Passar perfekt när man har tacofärs över också.

Kommentarer:

1 Åsa:

Vilket jättebra tips! Ska absolut testa.

Och du, du brukar ju vilja ha boktips ibland. Om du inte redan har läst Livet efter dig av Jojo Moyes så kan jag verkligen tipsa om den!
Jag både grät och skrattade högt för mig själv flera gånger när jag läste den. Den är skriven på ett så lättsamt sätt fast den är tung liksom. Kolla på adlibris vettja!

Kommentera här: