DIY Bokhyllor och konstiga värderingar

Hej på er!
 
Jag fick en massa böcker i julklapp och födelsedagspresent (tack!) och dessutom ett presentkort att handla några till för...Därför börjar nu min lilla bokhylla (här hemma har jag de stora garderoberna och pojkvännen de stora bokhyllorna...) blivit full. Det tar jag som en ursäkt att göra en egen och kolla runt på fina bilder för inspiration:
 
 
Då vi har betongväggar (inte kul att borra i i onödan) funderar jag mer på bild 2, lådor som kan staplas i en passande form men som inte måste borras fast i väggen...men då blir jag lite irriterad också, för när man letar runt efter trälådor (både begagnat och nytt) så är de riktigt dyra. Bara för att sockerlådor och fruktlådor blivit trendiga säljs de begagnade dyrt och nyproducerade är också dyra. Det är också de som kommer upp först när man googlar trälådor...
 
Foto: Pinterest
 
För egentligen räcker sådana här lådor...men vart får man tag på dem? 
 
Nu skulle man ha haft ett par plankor, en såg, hammare och spik...okej, kanske lite sandpapper också ^.^
 
Men men, oavsett så är det kul med nya idéer i alla fall. Så ska kolla vidare och inspireras :D
 
Säg gärna till om ni har några andra idéer till hemmagjorda bokhyllor! 

Kommentera här: