Längtar till...

...Påsken! 
 
Hej på er!
 
Jag har hemtenta imorgon så de senaste dagarna har varit lite sega med mycket repetition här hemma (läsa igenom anteckningar och kurslitteratur). Så nu längtar jag tills imorgon så jag får skriva tentan någon gång xD Och sedan ha ett litet påsklov innan jag fortsätter med uppsats, extrajobbande och annat :P
 
Dessutom ska pojkvännen och jag åka norrut för att fira påsk i år, tror det kommer bli mysigt och fint! Hoppas på snöpromenader, firande med släkt däruppe på pojkvännen sida, lite längdskidåkning och bara vara :D
 
De senaste tre åren har det varit full rulle under påsken, antingen har jag inte varit hemma i Sverige alls (Singapore 2010 och Brasilien 2011) eller varit på väg att åka iväg (Sydafrika 2012). Så det känns både skönt och lite konstigt att fira denna påsk i lugn och ro ^.^
 
Nu ska jag strax bege mig iväg på middag hos pojkvännens mamma för att ses lite innan påsken och ha det trevligt :)
 
När jag kommer hem efter middagen tänkte jag sedan förbereda lite frukostbröd. Jag tänkte prova på att kalljäsa bröd för första gången (samt kombinerar detta med att försöka göra slut på saker som filmjölk i kylen innan vi åker). Jag har redan hunnit göra en massa cupcakes att frysa in för att sedan kunna ta fram och dekorera som jag vill när de ska bjudas på. Och det verkar fungera bra att göra för hand ;)

Kommentera här: