Bullar och bord

Hej på er!
 
Igår var det full rulle hela dagen, kom hem vid 18-tiden. Det var möte med handledare (plugg), en intervju för en praktikplats i höst (håller tummarna!) samt en vända för att byta lite hembakade bullar och chokladkakor mot ett klaffbord att ha på balkongen. Jag använde mig av en Facebook-grupp som innebär att medlemmarna byter saker med varandra, istället för att köpa nytt. En mycket bra idé tycker jag! Det blir som en samlingsplats för saker som någon inte vill ha, men någon annan kan behöva :) Alltifrån stora möbler till prydnader finns att byta. Man kan också välja att byta mot förbrukningsvaror (mjöl, pasta och sånt) om man inte har saker man kan byta med. Jag erbjöd hembakat och fick napp på det, ett mycket bra byte! :)
 
Bullarna jag bytte bort var smörbullar, mitt recept finns här.
 
 
Och i utbyte fick jag ett vitmålat klaffbord i trä som jag nu sitter vid på balkongen. Plugg och sommarjobbssökande är det som gäller i helgen, men tar chansen att göra det i solen på balkongen nu då :D
 
 
Hoppas att ni har en härlig lördag också!

Kommentarer:

1 MELKAN:

Herregud vilken bra grej det där med bytesgruppen! Gud vad smart :D

Svar: Ja, tyckte idén verkade riktigt bra och dessutom gick det smidigt att byta :)
Mikaela

Kommentera här: