Vinterkaka

Hej på er!
Glömde lägga upp mitt tips på vinterkaka till advent i tisdags. Kom hem från jobbet, lagade soppa och satte mig i soffan och tog det lugnt för hela slanten :P Men här kommer det! 
Jag bjöd på vinterkaka med bär och grädde till i söndags. Det är helt enkelt en sockerkaka som är vänd upp och ned. Sedan pudrade jag florsocker på och använde mig av strössel i form av snöflingor som dekoration runtomkring :) En enkel, god och snabb vinterkaka! För mig handlar bakning mycket om att variera recept och testa nya kombinationer. Men inte med en massa ovanliga ingredienser, utan för det mesta "vanliga" som man har hemma och så kan man använda de på nytt sätt och lägga till en liten enkel sak som strössel eller en enkel glasyr till exempel på favoritkakan ^.^
Nu måste jag kila iväg till tåget. Nu blir det Göteborg i två veckor framöver. I eftermiddag och kväll ska jag baka till julmarknaden i helgen samt umgås med mormor tänkte jag :)
P.S. Lite extra pigg idag för det var vitt på marken imorse! :P D.S.

Kommentera här: