En bloggs identitetskris

God kväll på er!

Den senaste tiden har det endast dykt upp inlägg sporadiskt här. Detta beror på att jag har skola under en stor del av dagen (tidigare kunde jag ju bestämma mycket mer över mina studier), jag har funderat över hur jag ska fortsätta med den här bloggen (den har haft en identitetskris kan man säga parallellt med en massa nya intryck för egen del), mina bakgrejer är "hem hemma" och den tid jag har haft med nära och kära har jag valt att prioritera. Speciellt då jag ska vara i Sydafrika i 5 månader och praktisera/arbeta samt redan nu är ifrån dem mycket i och med flytten till Göteborg.

Nu har jag i alla fall kommit fram till att fortsätta blogga som vanligt, om allt smått och gott i min vardag, men lämna en hel del av skolan (globalt fokus och samhällsfrågor) i skolan. Haha, jag blir ganska ofta upprörd i skolan, samtidigt som jag verkligen känner att utvecklingsfrågor verkligen är det jag vill arbeta med :P

Här på bloggen kommer jag därför att fokusera på vardagsbetraktelser, bakning/matlagning, tips och resor. Självklart kommer bloggen följa med till Sydafrika! ;) Det var ju i och med en resa som denna bloggen startade och som nu inte bara följs av nära och kära utan också bloggbekanta och läsare ^.^

Om ni undrar något, saknar något eller vill läsa om något jag glömt bort är det bara att hojta till :)

Kommentarer:

1 Alexandra - kärlek på tallrik:

Ja, fortsätt att blogga, det gör inget att det blir lite av allt möjligt, det är trevligt att läsa! Som du kanske sett försvinner jag också ibland, livet kommer ju emellan, och det är helt okej! Vi finns här när du är bloggsugen :D Och tillåt mig säga - WOHOOOO! Sydafrika!!

Kommentera här: