Midsommardagen och halvtid i Sydafrika

Hej på er!

Det är full rulle här som vanligt med mycket på jobbet och saker på gång på kvällarna. Har träffat en massa trevliga människor som jag och Sofia fått bra kontakt och har mycket roligt med :) Det innebär dock att de flesta kvällarna är uppbokade (plus att det är fotbolls-EM!), så tiden flyger förbi. Är lite sömnig i ögonen, men det brukar gå över av lite skratt ^.^
 
Har även haft halvtidsutvärdering med skolan igår samt planering av höstens aktiviteter. Skönt att börja få en idé om hur hösten kommer se ut i form av föreläsningsturnén, förarbetet och andra aktiviteter. Så mycket man vill hinna med utöver skolan :P Speciellt vara med pojkvännen, nära och kära samt fundera mer på vad man ska hitta på sen ^.^ Dessutom göra bra föreläsningar och aktiviteter som man kan vara stolt över :) Att prata om julmarknad kändes avlägset xD, men väckte ändå en massa roliga idéer, till exempel :)
 
Såhär i halvtid har det inte hittills varit några stora känslor av hemlängtan, förutom längtan efter pojkvännen. Det beror nog på att jag har viss erfarenhet från förut (så ställde in mig mentalt), trivs bra utomlands generellt och så känner jag att även om jag inte kan träffa och prata lika ofta med nära så vet jag att de alltid finns där <3
 
Däremot, såhär midsommartider, kan jag inte låta bli att längta efter sommarblommor (syrener!) och jordgubbstårta :)
 
Strax dags att kila över till en kompis på middag!
 

Kommentera här: