Läsa i solen och Batman

Hej på er!

Är på jobbet nu, men ska strax sätta mig i solen en stund. När man ska läsa igenom en rapport och göra anteckningar, varför inte göra det i solen ;)

Annars var gårdagen avslappnande och jag fick fix gjort. Avslutade sedan kvällen med ett bio-besök med vänner :) Vi kollade in Dark Knight Rises. Gillade Anne Hataway som Catwoman och filmen var väl värd att se :)

Förresten, är det bara jag som tar med mig mjölk till bion? Det gör ju chokladen (i detta fall browniesarna) mycket godare ju :P
 
Mjölk+choklad+bio=sant :)

Kommentarer:

1 Malin´s Diner:

Hej,

Försöker hitta vad du gör i Sydafrika, men hittar det inte. Blir så nyfiken så! Massa andra ställen under kategorierna dessutom. Vad kan du ha för spännande jobb tro?

Kram Malin

Svar: Hej Malin!
Har blivit lite mindre uppdatering sedan jag kom hit och kan nog ha missat att tydligt förklarat vad jag pysslar med här i förbifarten ^.^
Jag har varit här sedan mitten av april för att göra praktik på en organisation. Detta är en del i en praktikantkurs på en folkhögskola. Jag har tidigare läst företagsekonomi och nationalekonomi (med fokus på utvecklingsfrågor) så jag ville passa på att få praktisk erfarenhet av det. Om dagarna sitter jag på en research-organisation som bedriver research om arbetsfrågor här i Sydafrika. Mycket intressant och jag har fått mycket ansvar, så det är extra kul :) Jobbar som researcher helt enkelt kan man säga :)
Utöver det så passar jag på att äta massa god mat och godsaker, hinna med sightseeing och umgås med vänner jag fått här. Om du undrar något mer om mig eller vill veta något mer om Sydafrika (som du vill jag skriver om till exempel) så är det bara att säga till!
Ska lägga till din blogg i min google reader också :)
Tack för din kommentar!
Kram, Mikaela
Mikaela

2 Malin's Diner:

Hej,

Låter verkligen superspännande! Jag är lite avis på alla som är utomlands och arbetar. Vilka erfarenheter det ger! Jag har "bara" arbetat som au-pair och i butik utomlands. Men älskade det!

Ha det bra!

Kram Malin

Svar: Hej!
Upplevelser och erfarenheter, verkligen, och att jobba i butik och som au-pair utomlands maste ha inneburit en massa erfarenheter ocksa :)

Kan man inte vara ivag lika mycket utomlands som man vill, semester eller jobb eller sa, kan man alltid kolla in matbloggsvarlden har jag upptackt :) En inblick i matkulturen och saker man kan prova laga sjalv :) Manga av Sydafrikas matbloggare hittar du har: http://www.food24.com/

Ha det bra!
Kram!

Mikaela

Kommentera här: