Lucka 20 - vad jag önskar mig i julklapp

Fyllde ju år nyss (i helgen som var) så har redan fått en massa fina presenter, TACK! I år ska vi dessutom sprida ut julklappsöppnandet, vi börjar med morgonpaket innan vi åker på söndag den 23e. Sedan är det ju julafton den 24e med lillsyrran. Den 25e är det sedan jullunch med syrran och hennes pojkvän. Då är det irländsk jul eftersom de firar juldagen (Christmas Day). Tråkigt att vi måste fira två dagar i rad :P Då blir det nog lite julklappar också ^.^ Sedan tänkte vi öppna julklapparna från varandra (jag och pojkvännen) när vi kommer hem den 30e samt träffa lite nära och kära därefter och då finns det nog någon julklapp kvar att öppna då med... :P Ändock önskar jag mig inte såååå mycket egentligen. Jag är bra på att skriva önskelista och drömma mig bort, men framförallt försöker jag ta sådant som jag verkligen vill ha (stora och små önskningar) samt nyttigheter också till hemmet. Speciellt nu när vi precis flyttat ^.^ 
 
Några saker på min önskelista till jul är:
Alicia Keys nya album
Katie Meluas nya album
Boken Sweet av Roy Fares 
Presentkort på diverse saker (blommor, loppis, musik, tidningar)
Större saker som upplevelser (SPA-weekend eller liknande)
Kakformar (äldre och second hand går också bra såklart)
Choklad att baka med :)
Ekologisk hudvård
....
 
Ja, du nu ska jag nog inte skriva hela min önskelista här. Men ofta brukar min önskelista vara en salig blandning av saker, men saker som ändå är väldigt mycket jag. Julklapparna i sig tycker inte jag är det viktigaste (dock superroliga att öpnna!), utan att någon lagt ned tanke och energi för att hitta något som kan glädja just mig :) 
 
Gillar presenter och julklappar en hel del faktiskt, inte för att jag tycker man måste köpa en massa, utan för att ta det som en chans att glädja någon annan. Inte för att man överröser de med en massa saker, utan för att man lyssnat på dem (antingen via önskelista eller saker de nämnt i förbifarten) och hittat något passande :)
 
Vad önskar ni er i julklapp?

Kommentera här: