Julfriande på Irland!

Hej på er!
 
Har inte tidigare kunnat berätta om det på bloggen då det var en överraskning för lillasystern ^.^
 
Pojkvännen och jag funderade länge på vad vi skulle hitta på till jul. Vi kände för en resa, men framförallt tid tillsammans. Lugn och ro. Då det är så mycket klämdagar denna jul- och nyårshelg så har priserna gått upp väldigt mycket. Så då kändes det smartare att spara en längre resa till senare. Och efter att min lillasyster kom på besök i höstas, men blev sjuk precis då, så kändes det som om en bra idé att passa på att hälsa på henne. Inte alltid lätt att passa in allas scheman. Vi bokade biljetterna dit för över en månad sedan och har sedan dess konspirerat med hennes pojkvän för att överraska henne :P
 
Så boende på ett hotell i Limerick och jullunch fixade han. Min lillasyster trodde då att det bara var de två som skulle dit. För någon dag sedan fick hon dock sitt schema och vi hade sån tur att hon kommer vara ledig en stor del av tiden medan vi är där trots att hon inte vetat om det samt kunnat söka om ledighet (hon har ett rullande schema så vi hade tur med hur det passade in under helgdagarna). Därför kändes det som om att det kanske kunde vara bra att hon får veta att vi kommer så vi kan planera mer tid tillsammans. Både under julafton och juldagen (som är den stora dagen på Irland), men också senare i Dublin.
 
Så iförrgår skypade jag med henne och sa helt apropå att nu har pojkvännen och jag bestämt att vad vi ska göra i jul: checka in på ett hotell i Limerick den 24e och 25e december! Det tog ett tag innan hon trodde på mig haha! Först sa hon att jag drev med henne och att jag bara sa så för att hennes kille måste ha sagt något om det specifika hotellet. Sedan kom minst tio varianter av: Skojar du med mig?! :D
 
Så missade att få överraska henne ansikte mot ansikte, men hon blev minst lika överraskad på skype. Och då är det ju inte helt fel heller att jag fick se hennes ansiktsuttryck där hehe :P
 
Längtar till julfirandet nu med pojkvännen, att åka bort, träffa min lillasyster och hennes kille och inte göra alltför mycket under veckan. Vi var i Irland förra året för första gången, så nu kan man njuta ytterligare av landet och ledigheten bara :)
 

Kommentarer:

1 Åsa:

Åh, vad roligt, hoppas att ni får mysigt!
Skulle man kanske kunna få skicka med en liten, liten julklapp till Lisa med er då? Hihi

Svar: Ja, ser verkligen fram emot det! Hoppas på en mysig jul! :) Det går såklart bra! Jag är tillbaka i Stockholm från och med 14e december. Har öppet hus den 15e (på min födelsedag) om du (och killen) vill komma förbi på fika mellan 13-17. Annars kan du komma förbi någon annan dag efter det också. Då kan jag också bjuda på fika :P Så hojta bara till här eller på sms när du har tid att komma över med hennes julklapp! Hur ska du fira julen? Kramar!
Mikaela

2 Millah:

Hej :) Har tävlingar i bloggen, var jätte gärna med!

Presentkort hos lillatrollet: http://millahoman.blogg.se/2012/november/vinn-ett-presentkort-varde-200-.html

Mega Bloks: http://millahoman.blogg.se/2012/november/vinn-mega-bloks.html

Presentkort hos inredum: http://millahoman.blogg.se/2012/november/vinn-ett-presentkort.html

Smyckesförvaring: http://millahoman.blogg.se/2012/november/vinn-smyckesforvaring-2.html

4 Biobiljetter: http://millahoman.blogg.se/2012/december/vinn-biobiljetter.html

ha det bra! kram // Millah

3 Åsa:

Åh, vad trevligt, det gör vi hemskt gärna!

Firar julen som vanligt hemma hos mamma och pappa med brorsan. Morbror, moster och de två kusinerna kommer över på kvällen. Och Fredrik förstås! :)

Kramar!

Svar: Vad kul att ni kan komma, välkomna! :)
En mysig jul låter det som också! :D

Kram!
Mikaela

Kommentera här: