Inspirerande miljö

Hej på er!

De senaste dagarna har jag varit på en konferens som anordnades av FES (Fredrich Ebert Stiftung) och MISTRA (Mapungubwe Institute for Strategic Reflection). Organisationen jag praktiserar hos hade fått en inbjudan och då jag har ett stort intresse för utveckling samt en bakgrund av studier i det erbjöds jag att följa med.Bakgrunden till konferensen är att det i juni i år kommer att hållas en konferens i Rio de Janeiro om just detta ämne, nämligen Rio+20 FN:s konferens om hållbar utveckling.

För mig var det jätteroligt att få vara med på denna konferens och bli inspirerad! Jag försökte också nätverka för egen del med tanke på att jag funderar på hur jag vill arbeta med utvecklingsfrågor i framtiden. Världen är också liten ibland, träffade bland annat 2 professorer som var gifta med svenskor och en som besökt Sverige. Att få möjligheten att diskutera saker med dem bara sådär var roligt :D

Annars har jag lite internet-strul då det krånglar med att få det att fungera på min bärbara som jag misstänker har gjort någon konstig uppdatering vilket krockar med det mobila internet som ska installeras.

Jag hoppas att ni har det så bra så länge! Själv har jag svårt att förstå att jag bara varuit här i 1,5 vecka:P

Kommentera här: