Spontan långhelg i Norrland

Hej på er!

Tisdag morgon och jag har lite att pyssla med för tidigt imorgon bitti åker pojkvännen och jag iväg till de norrländska skogarna. Vi kommer att exjobba, jobba och plugga en hel del under sommaren och det blir få chanser till flera lediga dagar i rad tillsammans, så därför bestämde vi oss för att ta vara på den kommande långhelgen. Nu till helgen ska vi åka till stugan i Norrland och hälsa på min pappa. Det blir nog väldigt fridfullt vid sjön :) På vägen hem tänkte vi hälsa på pojkvännens pappa också.
Det ska bli roligt med en spontanresa! Vi var inne på att åka till Göteborg, men då det är lättare att åka dit med tåg, ville vi åka till Norrland istället när min pappa är där och som tur var också kan vi säga hej till pojkvännens pappa på vägen hem trots att vi bestämde detta spontant och nära inpå avresan ^.^

Jag kommer ha med mig datorn för att kunna skriva lite på min uppsats, så hoppas på något blogg-inlägg också om internet fungerar.

Nu ska jag fixa med disk och mat som ska frysas in (tömma kylen och så) i en timme. Sedan blir det skogspromenad med mamma! :) Återkommer senare med tips om hur man kan ta vara på maten när man åker iväg, speciellt om man bestämmer det någon dag innan man ska åka :)

De norra delarna av Sverige ser ni ovan. Jag har satt ett kryss ungefär där vi kommer att befinna oss när vi är i stugan och ringat in Kramfors där pojkvännen pappa bor.

Kommentera här: