Enchiladas!

Hej på er!

Har haft det bra här hemma i värmen medan det regnar utomhus, ska snart dock göra mig i ordning och promenera till kalaset. Till middag fixade jag nyss enchiladas, det var jättelänge sedan! Det är dessutom en bra maträtt när man har saker i kylen man vill bli av med (måste äta upp färskvarorna som är i kylskåpet innan vi åker till Norrland).

Jag stekte köttfärsen som vanligt och hade på tacokrydda (går självklart att krydda med annat).
Under tiden fräste jag en gul lök och vitlök i en mindre kastrull för att sedan ha i en burk krossade tomater. Sedan hade jag i cirka två matskedar cream cheese med vitlök-och örtsmak, salt, peppar, chilipulver och oregano. Men denna blandning kan man ju variera med vad man har hemma och tycker om :)

Ta sedan fram tortillabröden och fyll dem med köttfärs och sedan tomatsåsröran. Rulla ihop brödet och fäst med en tandpetare. Skiva ost ovanpå och in i mitten av ugnen på 175 grader. Det är klart när osten smält :)

Det är inga exakta mått angivna på ingredienserna då jag tog vad vi hade hemma ^.^

Servera med en enkel grönsallad till och tacosås om man vill det.
Skulle det bli köttfärs och/eller tomatsåsröra över kan man frysa in det eller äta som matlåda med pasta till alternativt göra fler enchiladas.

Dags att göra sig i ordning!

Gott, enkelt och man kan ha i lite allt möjligt. Det gillar jag!

Kommentera här: