Dag 5

Hej hopp!

Gårdagen blev en lugn dag för det regnade och blåste en hel del. Jag kurerade min hals också så nu är det bara lite snuva kvar :) Imorse knackade solen på fönstret vilket bådade gott inför dagen och det har varit varmare i luften idag :)

Östra delen av Sydney har vi kollat in idag, promenerat runt, ätit mat, köpt biljetter till Avatar på IMAX på lördag förmiddag och fikat. Haft en mysig dag helt enkelt :)

Bara för att Australien är lite mer likt hemma än vad Singapore får jag känslan att vi ska åka hem till Sverige om några dagar...att äventyret snart är över. Usch! Men som tur var bär det av till Japan innan dess :D Jag hade dock inte tackat nej till mer resande! Finns så mycket mer jag vill se och uppleva, hihi :)

Mina underbara vänner Sara och Sussi ska snart bege sig hem till Sverige (inte riktigt koll på exakt när med tidszoner hit och dit) efter en termin i San Diego tillsammans. Har inte träffat de sedan förra året och det ska bli så roligt att se dem igen. Är faktiskt lite avundsjuk på allt de har fått uppleva tillsammans som vänner, men jag får tvinga ur de alla detaljer sedan så jag också får känslan (i alla fall nästan) av att ha varit där och med dem ^^ En resa tillsammans med dem borde också styras upp känner jag ;)

Det finns mycket vatten i Sydney och för den som gillar båtar och hamnar är detta en stad att besöka ^^

 

Nu ska jag dricka ett glas mjölk (förstår ni hur gott det smakade i förrgår efter att inte ha druckit det på flera månader, speciellt jag som dricker mycket mjölk vanligtvis?! haha) och äta en Chocolate Chip Cookie som införskaffades på mataffären på vägen hem. Imorgon väntar mer sightseeing!

Kommentarer:

1 Jo:

Vad händer nu då, halluuuu?

Kommentera här: