Museumbesök och nya och gamla vänner i Osaka

Hej hej!

Bjuder på bilder från en annan av våra dagar i Osaka. Jobbar hela dagarna och så har jag lyckats glömma min kamera på landet, men några bilder hade jag sparade på datorn så börjar med dem :)

Utsikt över Osaka och området runt Osaka slott.

Byggnaden längst till vänster i bild är museumet.

Söta och snälla Sayaka som jag träffade för 6 år sedan på ett ungdomsläger på Gran Canaria. Där pratade vi faktiskt mest spanska med varandra ^^

Jättesmaskig Okinimyaki tillagas! :) *saknar*

Mini-okinimiyakin toppades med sås och senap (eller majonnäs?). Till höger i bild en annan maträtt gjord av lök, kött och en massa purjolök, jättegod också! :)

Jag och Sayaka har klätt upp oss för att ta kort i en av alla fotoautomater. Det roliga med autmoaterna i Japan är att man kan fixa och trixa en massa med sina bilder sedan ^^


Efter muesibesök, fotografering och strosande i Shinshaibashi (den smaskiga Okinimayaki-restaurangen ligger där också) blev det lite fika...

...för på kvällskvisten var det dags att möta upp supertrevliga Maria och hennes japanska man Taka för middag. De visade oss ett av deras favoritmatställen, vilket nog är det bästa med att träffa folk som bor utomlands; man får de där extra små tipsen ;)

Kommentera här: