Grillbilder och fotboll

Gårdagen var som sagt vääääldigt lång men rolig :)

Den började dock väldigt tvärt när Isty ringde 07.30 och jag lade på för jag trodde det var väckarklockan XD Sedan flög jag upp ur sängen när jag insåg att det var min mobils ringsignal och inte alarmsignal! Jag slängde ner alla mina grejer i väskan och sprang sedan mot MRT-stationen. Förvånande nog var det väldigt mycket folk ute halv åtta en lördagmorgon (?!). Därefter tog det dock en kvart för mig och Isty att hitta varandra XD Till slut bar det av mot Futsal-turneringen i alla fall :)

Där var det ännu mer folk och full rulle hela dagen. Turneringen var i East Coast Park där det finns en strand (stränderna här är inte så badvänliga med tanke på alla stora fartyg som ligger förtöjda i närheten då Singapore är en stor hamnstad), men mest av allt cykelbanor, motionsspår, inlinesbanor etc. Gruppspelet bestod av tre matcher; vi spelade 1-1 i de första två och vann den sista med 2-0. Sedan fick vi hålla tummarna för att vi inte skulle hamna på samma målskillnad (5p) som ett annat lag och få vårt öde bestämt av någon som singlar slant. Vi slapp det och då var det dags för semifinal!

Semifinalen slutade 0-0 efter full tid så det blev dags för straffar. Jag var lagkapten under dagen och vi hade ingen ordinarie målvakt (alla turades om), men de ville att jag skulle stå om det blev straffläggning. Knäppt nog kände jag mig aldrig nervös utan bara bestämd så jag ställde upp, och när det blev dags för de tre straffsparkarna i semifinalen så....RÄDDADE JAG ALLA TRE och vi gick till final :D I finalen förlorade vi dock med 1-0 (skitmål!), men det bästa med dagen var den goda sammanhållningen (så jag lyckades hålla mig trots att jag kan vara en dålig förlorare... ^^) Okej, inte helt fel att vi dessutom vann 500 SGD att dela på ;)

Efter prisutdelningen bar det av till Pams lägenhet som låg 10 minuter därifrån för duschning, förberedande av pastasallad, fruktsallad och grillning.



Fruksalladen och all dricka på kylning till vänster. Det är dock minst 25 grader utomhus på kvällen också så isen smälte efter ett tag ändå XD Majs och hamburgare ligger på grillen på den vänstra bilden.


Pokalen i mitten! Pastasalladen var riktig god (Pam har italienskt påbrå så inte så konstigt kanske :) ), men allra godast var steken! Har inte ätit stek minst sedan jag kom hit, samma sak med pasta ^^ På den vänstra bilden kan ni se Pam med en majskolv i handen och hennes kille Max som är en tysk utbytesstudent. Han läser också datavetenskap som Mattias.


Från vänster: Charles från Storbritannien från början, men uppvuxen i Sydostasien, Rafa från Brasilien, Joe från Storbritannien (utbytesstudent), Jamie från Korea men som bott i Singapore länge och Deborah, tvilling till Rafa. I Brasilien är det inte så vanligt att tjejer spelar fotboll (Deborah och hennes brors pappa är brasilianare så de har bott där ett antal år) vilket gör det svårt att få ihop lag. Däremot är det enklare att få ihop futsal-lag (5 personer) så Deborah är van att spela Futsal vilket var bra igår ;)

Inga bilder på mig och pojkvännen dock för Jamie lånade min kamera och tog kort, så jag glömde bort att själv ta några XD

Riktigt god mat och kul att träffa nya människor i alla fall :)

Kommentera här: