Trevlig valborg, Sverige!

Valborg för mig är vår, grillad korv (med en massa ketchup, haha), jordgubbssaft och vårblommor. Det är i alla fall vad jag minns från när jag var liten ^^ Ofta var det ganska kyligt också så huttrande stod man vid elden och kämpade med att få sin korv grillad, haha :)

 

Tror att vi svenskar ibland är väldigt bra på att längta till värme och sol, förståeligt med vårt kalla klimat XD Men efter att ha bott i ett land med i princip en årstid (enda skillnaden mellan de två som finns, vinter och sommar, är att det regnar mer under vintern) inser man hur mysigt det är med de olika årstiderna. Det är dessutom mycket lättare att koppla ihop minnen med högtider och speciella händelser då (kommer ni ihåg julen då det var en meter snö eller kommer ni ihåg den gången när snön aldrig kom, den varma påsken, den regniga sommaren på lantstället...osv) ^^

 

Känslan av konstant sommar här i Singapore kanske också förklarar känslan att jag på ett sätt har för mig att det fortfarande är vinter och snö i Sverige och att tiden stått stilla där. Här har det ju varit samma väder hela tiden XD

 

Hoppas i alla fall att ni alla har en trevlig afton och helg! :)

Kommentarer:

1 sara:

det verkar att jag är den enda som skiter fullständigt i valborgtg grejen.. hahah

2 Denise[O R D & F O T O] (gör även gratis bloggdesign):

Hej, skulle du kunna vara snäll och rösta på mig här http://conler.se/2010/may/veckans-blogg-finalister.html JAG ÄR NUMMER TVÅ! Skulle bli så himla glad om du gjorde det och då får du en länk och chansen att få 200 besökare till! Rösta gärna en gång per dag, tävligen avslutas på tisdag!

TACK I FÖRHAND!

Ha en underbar kväll

Kram Denise

3 malin:

valborg är extremt överskattat

Kommentera här: