Osaka, Kyoto och Iga

Vi har under dagen klämt in några dagar i Osaka i vår resplan också innan det bär av hem till Sverige! Hittade billiga flygbiljetter från Osaka, så det var ju inte helt fel! ;) Väntar bara på bokningsbekräftelsen :)

Den 1:a juni kommer vi till Tokyo. Den 10:e är planen att ta Shinkansen (tåg) till Osaka från Tokyo. Med utgångsunkt i Osaka blir det dessutom besök i Kyoto och Iga (den sista staden ska vara en gammal samuraj-stad, om jag förstod det rätt av Mattias) :D

Osaka slott! Vi missar våren i Japan med alla kärsbärsblommor, men det största för mig när det kommer till resan till Japan är att få göra den med Mattias (vi har pratat och drömt om att göra den resan tillsammans ett tag nu) ^^


Alla som jag pratat med här i Singapore som varit i Japan säger dessutom att det är ett riktigt coolt land och rekommnderar det starkt :D Får se nästa vecka när vi får besök vad de tycker om Singapore, det är annorlunda jämfört med Sverige och ibland kanske lite galet (tror dock att vi har vant oss i väldigt stor utsträckning XD). Det är i alla fall extra kul när singaporeaner säger att Japan är ett tokigt land :D Allting är relativt här i världen ;)


Vi har alltså nu bestämt hemresan (väntar som sagt bara på bekräftelsen). Torsdagen den 17 juni klockan 09.30 flyger vi från Osaka till Beiljing. Från Beijing lyfter vi 13.50 och landar på Arlanda 17.20 svensk tid. Flygresan tar 14 timmar ungefär, men när man flyger hemåt så gör tidszonerna att man "tjänar" flera timmar XD

Om det blir någon ändring så meddelar jag det (detta är mest ett meddelande till min mamma, hihi) ;)

Kommentarer:

1 Bitte:

Det låter najs!!

2 Rebecka:

Vilka resplaner! Jag är säker på att ni kommer få det underbart.

3 Leanderkajsa:

Really interesting site, thank my friends, have advised.

Kommentera här: