Te och minnesförluster


Fick en kommentar av Limpan som jag gick i gymnasiet med och hon tipsade om te med smak av jordgubbsgrädde från Gotland. Det lät smarrigt och så kom jag ihåg att jag köpte jordgubbste för ett tag sedan, som är riktigt smarrigt :) "Tack för att Du finns"-te från Mique. Det var egentligen en present till pojkvännen, men jag gillade det väldigt mycket...hihi

På tal om att komma ihåg saker, så har lillasyrran börjat kolla på serien Samantha Who (tack vare tips från mig ;) ). Det handlar om Samantha (spelad av Christina Applegate) som vaknar upp efter en olycka med minnesförlust. Hon kommer inte ihåg någonting vilket i hennes fall nog är ganska skönt, för hon var inte världens snällaste...Samtidigt  vill hon ta reda på vem hon är, good or bad? Komik uppstår också i och med att hon inte vet någonting om saker man inte ens tänker på att man vet, som till exempel att inte värma metallföremål i mikrovågsugnen :) Grundstoryn påminner om boken "Mitt nya jag" av Sophie Kinsella, som jag tror jag skrivit om för ett tag sen.



Nu ska jag ta det lite lugnt innan det är dags att sova :)

Kommentera här: