Det blir till att packa ned fotbollsskorna också, yes!

Hej hopp!

Nu har jag pluggat på, suttit i telefonkö och varit vuxen och kollat igenom försäkringsvillkor, avtal och allmänt förberett inför resan. Man tjänar verkligen på att ringa runt, kolla upp saker och jämföra ;)

Fick också svar från lagkaptenen i skolans fotbollslag att det är fritt fram att träna med dem!
Jag växte praktiskt taget upp med fotbollen ända från 6 års ålder till efter gymnasiet (undrar hur många gånger pappa skjutsat mig till träningar och matcher, hur många mil som tillryggalagts, hur många träningar man genomfört, hur många gånger man sparkat på den där bollen för att förbättra tillslaget, hur många människor man lärt känna och hur många gånger mamma hejat på fel lag, haha, okej det hände faktiskt bara en gång men jag kommer inte att glömma det =D ). Så därför finns det en fotbollsplan i miniatyr i mitt hjärta ^^

Många av er kanske trott att jag glömt bort fotbollen då en stor del av mitt liv just nu läggs på studierna, men det stämmer inte alls. Jag känner fortfarande saknad på vårkanten när man känner gräslukten och minns känslan av att ta på sig grässkorna och få köra första träningen på gräs efter en försäsong bestående av grus, känslan av att slå en perfekt passning, göra en perfekt mottagning....Listan kan göras lång, jag blir ju alldeles nostalgisk nu ^^

Nostalgin och gruset kan jag i alla fall snart lämna bakom mig för om lite mer än en månad är jag i Singapore med möjlighet att få träna fotboll i skolan igen samt göra det i ca. 30 graders värme i januari ;) Wohooo :)

Kommentarer:

1 Anette:

Coolt att du ska ända till Singapore =)

Kommentera här: