Full rulle hela helgen

Gårdagen började med att jag och pojkvännen yrade runt i Nacka för att hitta till rätt hus. Vi åkte lite långt med bussen och fick hoppa av för att komma tillbaka XD Sedan besteg vi ett berg, innan vi var framme. Haha, kanske överdriver lite, men det tog sin tid :) Väl framme bjöds det på glögg, pepperkakor och annat gott. Middagen var också smarrig och lägenheten stor och fin. Börjar känna att allt jämfört med vår lägenhet känns stort vilket är bra för när vi väl flyttar till större kommer det kännas som en herrgård, haha :) Trevligt sällskap och en trevlig eftermiddag helt enkelt :) Vid halv åtta begav vi oss till Hovet där det var dags för Takida-konsert.

Jag och pojkvännen redo med öronproppar. Pojkvännens kompis som följde med var orutinerad och trodde man kunde klara sig utan, men han fick ge med sig efter ett tag och köpa han också.


Så här såg det ut när konserten började! De spelade in en live-DVD igår kväll också. Anar att många som var där kommer köpa den :) Konserten var bra. När det kommer till rock-konserter handlar det mer om musiken och låtarna än om show (jämfört med till exempel Pink, Rihanna och Alicia Keys). Inte för att det var tråkigt och att de bara stod och knäppte på strängarna. Jag tror ni förstår vad jag menar ^^

Efter konserten åkte vi till pojkvännens mamma för att sova över där. Fick te och mackor innan vi båda toksomnade. Creme Bonjour med gräslok är ju riktigt gott upptäckte jag igår kväll för er som är intresserade... :)

Imorse bjöds det på söndagsfrukost på balkongen.


Utsikten mot vattnet.


Här ser man solen och den blå himmelen över husen. Också utsikt från balkongen, mysigt!


Vi promenerade efter frukosten (och efter att jag försökt skynda att duscha och göra mig iordning) till Peter som flyttade in i sin lägenhet i Bromma för några veckor sedan. Jag kikar på utsikten från en bro med solen i ansiktet :)


Pastagratäng med kyckling och skinka samt sallad och baguette bjöds det på till lunch. Riktigt gott!


Blommor ifrån oss till Peter och hans nya lägenhet. Blommor är verkligen något som höjer ens humör :) Peters lägenhet var också fin och kändes också väldigt stor även om det "bara" skiljer 9 kvm ifrån den vi bor i nu.


Till sist glass med chokladsås och maränger. Nästan som marängsviss (hur det nu stavas) :)

Nu är vi hemma igen. Måste erkänna att vi är lite söndagssega, men pojkvännen kämpar på med plugg och jag tänkte plocka lite här hemma innan jag slappnar av helt. Kanske ta lite te och macka...?

Vad har ni gjort denna helg?

Kommentera här: