Världens bästa uppfinning och resväska införskaffad

Det har varit strålande sol och väldigt varmt idag! Jag och pojkvänne hade en seg sovmorgon, vilket innebär att äta frukost i två timmar och inte bry sig om att klockan går. :) Så småningom kom vi iväg för jag hade siktet inställt på att köpa en resväska. Jag hade kollat runt lite på Internet innan och hittade den på en gång. Snabbt och smidigt! :)




Sedan strosade vi runt i affärer och jag passade på att prova (insisterade dessutom på att prova med en tjocktröja på mig också i sommarvärmen...) och köpa en vinterjacka! :) Det blev en svart-vit jacka med mörkrosa detaljer. Jag tycker den är jättefin och det är på sommaren man ska köpa vinterkläder för då är det rea ;)

När vi kommit hem från handlandet åt vi tunnbröd med gravad lax på innan vi gick ut i solen en liten stund till. Klockan 19 var det dags för tredje avsnittet av Priveleged (se mitt inlägg från förra söndagen *tips*). Sedan har det varit matlagning för hela slanten. Resultatet blev en smarrig lasagne! :) Nu äter jag lite hembakad chokladtårta. Johanna kom förbi med den för hon har firat sin födelsedag idag med :) Jag är en stor förespråkare av att fira sin födelsedag ordentligt! ;) Men nu kände hon att hon var lite trött på allt vad som heter tårtor, hihi :) Och här hemma klagas det inte för det innebar att vi fick söndagstårta! ;)

Annars har jag upptäckt världens bästa uppfinning, något jag själv funderat på att skapa....*trumvirvel*....
Nämligen, jeansleggings! Jag har länge funderat över varför man inte kan skapa snygga, sköna och bekväma byxor?! Jag tycker det är så krångligt att prova jeans som för mig ofta är för långa och låga i midjan. Alltför låg midja är inte smickrande för oss alla med kärlekshandtag! ;) De ni ser på bilden (jag köpte svarta) är jättesköna och ser ut som tajta jeans. Perfekt så här på sommaren när man vill klä sig ledigt, men ändå snyggt. :) Vad tycker ni, tummen upp eller ner? Tummen upp för en av världens bästa uppfinningar från mig i alla fall, hihi!



Hoppas ni har haft en härlig söndag!
God natt!

Kommentarer:

1 snygg jojje ;):

Kexet! leggings är inte bra skit alltså...

Kommentera här: