Transformers och "svenska, exotiska" presenter

Nu har jag precis kommit hem från jobb och bio. Jag, pojkvännen och hans kompis Jonas hängde på och såg Transformers. En film man ska se på bio med alla effekter! Coolt också att en av karaktärerna heter Mikaela! ;) Bilderna nedan visar hur man kan välja att lyfta fram olika saker från samma film. Visst är Mikaela (Megan Fox) till viss del till för att vara den snygga tjejen, men kan också välja att framhäva maskinerna. Vilken poster föredrar du? :)






Under dagen fick jag även mejl från samordnaren på det kinesiska universietet. Under kursen ska vi hälsa på kinesiska familjer och de bad oss att köpa något litet, men gärna typiskt svenskt och "exotiskt" att ge bort.  Jag ska bara försöka komma på vad det som är exotiskt här i Sverige...Det roliga med detta är just att man inte tänker på sitt eget land alla gånger som exotiskt för man är så van vid allt här hemma. Om ni har några tips så säg gärna till! :)

Nu ska jag sova på saken! ;)
Hej så länge!

Kommentarer:

1 Jojje:

Kexet! vad sägs om en dala häst eller ???

2 Johanna:

Föredrar nr 1 såklart, det är ju tranformers den heter.



Ta med en midsommarstång vet jag! Eller en evensk folkdräkt, hur svårt kan det va! ;)

Kommentera här: