Presentletande och vegetarisk buffé

Kom precis hem från en jätte trevlig kväll med Sara och Sussi! Har inte sett dem sedan skolan slutade och Sussi var fuskigt brun efter hennes tågluffande i Europa. Schweiz blev ikväll också ett land som hamnat högt upp på min lista över resemål framöver :) Chokladfabriker är bara början ;) Som vanligt när vi ses blev det prat om allt möjligt och lite till. De hjälpte mig dessutom med att leta svenska, exotiska presenter vilket inte var det lättaste. Jag hittade till slut ett par fina vykort med Stockholmsmotiv och små söta älgar. Dessutom tänkte jag ta med knäckebröd. Johanna hade dessutom en bra idé (se kommentaren nedan) om att ta med en minimidsommarstång. Midsommar är något som är väldigt typiskt svenskt. Smart att glömma bort det bara någon vecka efter att ha firat det själv, haha :)

Jag, Sara och Sussi åt på Hermans, en restaurang jag inte varit på tidigare. Det bjöds på vegetarisk buffé, vilken var supergod! Lasagnen blev min favorit, men allt jag provade var jättegott. Jag inser att det är synd att jag inte funderat på att prova och lära mig laga mer vegetariskt tidigare. Bra för miljön och gott :) Dessutom hade restaurangen studentrabatt och det är alltid uppskattat! ;) Utsikten var även underbar över ett somrigt Stockholm. Tyvärr glömde jag såklart kameran...


Men om jag hade haft den med mig hade bilden blvit ungefär såhär...hihi


Ett exempel på vegetarisk lasagne. Det ser gott ut, va? :)

Sussi hann även med att visa hennes nya lägenhet i Gamla Stan. Jag blev lagom avundsjuk...Grattis till lägenheten i alla fall! Jag förväntar mig inflyttningsfest sen :)

Nu är det bäst att ramla i säng och sova, för imorgon är det jobb som gäller. Det bästa är att jag bara jobbar till och med torsdag denna vecka så jag kan fixa med allt på fredagen. På så sätt blir det inte så stressigt på lördagen när jag åker :)

God natt så länge!

Kommentera här: